Potapljanje nog

Vam noge tonejo med plavanjem?

Ena največjih težav, s katero se na začetku spopadajo plavalci, je preveč pokončna drža telesa v vodi oz. tako imenovano potapljanje nog.

V nadaljevanju preberite vzroke za to in nasvete za izboljšanje tehnike.

 

Blaž Kavčič, Pulz šport
Tekač, triatlonec, vodja trenerjev, direktor

Ena največjih težav, s katero se na začetku spopadajo plavalci, je preveč pokončna drža telesa v vodi oz. tako imenovano potapljanje nog. Plavalec svoje telo drži tako kot bi plaval navzgor. Njegov spodnji del telesa je spuščen prenizko pod gladino, zgodi pa se tudi, da se stopala že skoraj dotikajo dna bazena. S takšno držo povzročimo večji napor za telo med plavanjem in večjo porabo energije, posledično pa tudi težave z dihanjem in drsenjem skozi vodo.

 

Potapljanje nog

 

Vzroki za potapljanje nog med plavanjem so večplastni:

  • Za lažje dihanje glavo dvigamo navzgor namesto vstran, zaradi česar se ramena pomaknejo navzgor, boki pa navzdol.
  • Zadrževanje sape »napihne« zgornji del telesa, spodnji pa se zato potopi.
  • Premajhna gibljivost gležnjev, zaradi česar so prsti obrnjeni proti dnu bazena in ne proti stenam.
  • Brcanje, ki izvira iz kolen.
  • Gledanje naprej, kar ima za posledico dvig glave.
  • Komolec je pri zamahu iztegnjen.

 

Kako lahko izboljšamo našo tehniko?

Prvi korak je pravilna »nastavitev telesa« v vodi. Vsi smo že občudovali lahkotno drsenje olimpijskih in drugih profesionalnih plavalcev skozi vodo – to pa jim omogoča le pravilna tehnika. Pridobiti moramo občutek prave lege, zato vadimo lebdenje v vodi. Občutimo položaj glave in ramen, bokov in stopal. Ne pozabimo dihati.

Ko smo usvojili lebdenje, se lahko lotimo brcanja. Bodimo pozorni na gležnje – obračajmo jih glede na ritem dihanja. Pogled usmerimo na dno bazena in ne na konec proge. Dodamo tudi vertikalno brcanje za večjo gibljivost gležnjev in učinkovitost brcanja.

Z novim znanjem se nato lahko lotimo tudi izpopolnjevanja zamahov z vertikalnim položajem komolca, potegom iz vode in zamahom.

 

Za boljšo držo v vodi nikar ne uporabljajte pripomočkov za lažje lebdenje, saj na dolgi rok z njimi ne boste dosegli nobenega napredka. Raje se nam pridružite na plavalnih tečajih in naučili vas bomo pravilne plavalne tehnike, s katero boste šarmirali na morskem oddihu.

 

Prijavi se na plavalni tečaj

Prvi trening je brezplačen. V primeru dopusta pa damo tudi popusta :)

V primeru dodatnih vprašanj smo z veseljem dosegljivi na 040 810 669 ali na info@pulzsport.si.

Ime (obvezno):

Priimek (obvezno):

E-mail (obvezno):

Telefon:

V preteklosti sem že plaval/a ali tekel/la ali nordijsko hodil/a pri Pulz športu (obvezno):

Trenutno prosti termini (obvezno):

Paket (obvezno):

Plačati želim (obvezno):

Ali vam je zdravnik kdaj rekel, da imate težave s srcem in da se morate, preden se lotite kakršnekoli športne aktivnosti, z njim posvetovati? (obvezno):

Vas pestijo težave s sklepi ali kostmi, ki bi se v primeru, da bi se začeli ukvarjati s športno aktivnostjo, lahko poslabšale? (obvezno):

Vam zdravnik predpisuje zdravila za uravnavanje visokega pritiska in/ali za težave s srcem? (obvezno):

Ali kdaj izgubite ravnotežje, postanete omotični ali omedlite? (obvezno):

V primeru, da ste na kateregakoli od zgornjih vprašanj odgovorili z DA, vam predlagamo, da se pred pričetkom kakršnekoli športne dejavnosti, najprej posvetujete z zdravnikom. (obvezno):

Pri ukvarjanju s fizičnimi aktivnostmi, kot so tek, plavanje, itn., obstaja majhna verjetnost, da bi prišlo do poškodbe, neugodja, vrtoglavice, hude zadihanost in v ekstremnih primerih srčnih zastojev ali kapi. (obvezno):

Morebitna dodatna vprašanja: