5 najpogostejših tekaških “pasti” pred in med tekmo


OMAGAN

1. Prehiter start
Start maratona, napetost narašča, adrenalin, strel pištole in že …. šprintamo? Zelo hitro se lahko zgodi, da nas skupina tekačev okoli nas prisili, da tečemo v prehitrem tempu. Utrip je previsok, začutimo utrujenost, pred nami pa je še 16 kilometrov.

Rešitev?
Najdite svoje “pravo mesto” na startu. Če ste počasnejši tekač, se lahko pomaknete proti zadnjemu delu startnega prostora. Glejte na uro in spremljajte svoj tempo. Nimate ure z GPS? Nič zato, merite čas, ki ga potrebujete do prvega kilometra (na prireditvah je ponavadi vsak kilometer označen).

2. Zbadanje pod rebri (“tekaški bodež”)
Vsi ste verjetno že začutili tisto neprijetno bolečino pod rebri, ki nas rada zmoti med tekom. Gre za tako imenovan “tekaški bodež”. Tekaški bodež se po navadi pojavi, ko tečemo v hitrejšem tempu in ne pazimo na dihanje. Včasih je lahko vzrok tudi prepoln želodec in premajhen časovni razmik med hranjenjem in športno aktivnostjo.

Rešitev?
Pazite na dihanje. Dihajte počasi, umirjeno in globoko. Zelo pomembno je, da močno izdihnemo in popolnoma izpraznimo pljuča pred naslednjim vdihom.
Kosilo ali večji obrok naj bi zaužili približno 3 ure pred vadbo. Izogibajte se mastni, težki hrani in to raje nadomestite z ogljikovimi hidrati ter kakšnim slastnim kosom zelenjave.

3. Kje je straniiiiišče?
Se je tudi vam kdaj zgodilo, da ste nekaj minut pred startom, polni adrenalina iskali WC? :)

Rešitev?
Pred in med tekom je seveda pomembna hidracija … Tovrstnim težavam se izognemo na način, da pol ure pred samim tekom prekinemo z vnašanjem tekočine in se v miru še zadnjič odpravimo na WC.

4. Prebavne motnje med tekom?
Večina tekačev naj bi se vsaj enkrat v življenju srečalo s prebavnimi težavami, povezanimi s tekom. Razlogov za to je lahko veliko. Največkrat pride do težav zaradi raznih gelov in napačnega prehranjevanja med tekom.

Rešitev?
Ne eksperimentirajte z novimi geli in sadjem na dan tekmovanja. Testirajte jih na treningu! Veliko težav znajo povzročati tudi živila bogata z vlakninami.

5. Živčni na startu?
“Tako sem bil živčen, da mi noge sploh niso delale!” je stavek, ki ga po tekmah pogosto slišimo.

Rešitev?
Predlagam vam, da si že dan pred tekmo v miru pripravite vse kar potrebujete. Zamislite si celoten dogodek in vizualizirajte start, tek, finiš in vaš prihod v cilj. Razmislite tudi o tem, zakaj sploh tečete. Je to za super-duper čas na tekmi, mogoče dokazovanje drugim ali je to enostavno uživanje v športu, zdravo življenje in sprostitev? Če poznamo svoje prave, višje cilje (užitek v gibanju), in se postavimo na realna tla, bomo imeli veliko več od tekme. Vaš izmerjen čas pa bo še boljši, kot bi bil sicer!

 

Se vam na tekih dogaja kaj od zgoraj naštetega? Imate morda še druge težave, ki zgoraj niso opisane? Pišete nam lahko na info@pulzsport.si ali pa nas kar obiščete na tekaških treningih in vprašate! Z veseljem vam bomo prisluhnili in pomagali. :)

Prijavi se na vadbo teka!

Pridruži se Pulz športu in zateci po ljubljanskih parkih 1x, 2x ali 3x tedensko v majhni skupini, kjer se lahko izkušen trener posveti vsakemu posebej.

PRVI TRENING JE BREZPLAČEN!

Termin *
Plačati želim *
reCAPTCHA

Podari športni darilni bon

 


Prijavi se na Pulzove e-novice

Zaupaj nam svoj e-poštni naslov in bodi vedno na tekočem. Prejmi obvestila o dogodkih, novostih, …

Naši partnerji in stranke