NORDIJSKA HOJA IN TEK – Pozabljena oblika vadbe?

Vas je že kdaj kdo vprašal zakaj ne vzamete palic, ko greste na pohod? Sami pri sebi pa ste si mislili: “Ah, palice so za starejše ljudi, da ohranjajo ravnotežje!” 

Pa le ni čisto tako. 

Nordijska hoja in tek sta v Sloveniji prisotna že kar nekaj desetletij, vendar bolj v zaprtem, športnem krogu tekmovalcev smučarskega teka in biatlona.

Predstavljata imitacijo vadbe smučarskega teka v klasični tehniki in visoko intenzivno vadbo za povečanje porabe kisika, kar pripelje do posledičnega razvoja vzdržljivosti.

Zakaj se lahko vsi ukvarjamo z nordijsko hojo?

Dejstvo je, da se večina ljudi v sodobnem svetu premalo giblje. Kljub temu, da zavest in želja po gibanju rasteta, je še vedno najtežje začeti. Večina ljudi išče obliko športne dejavnosti, pri kateri bi se dovolj razgibali brez prevelikega naprezanja. Družba se vse bolj zaveda velikega pomena gibanja za zdravo in kakovostno življenje, zato želi, da bi se čim bolj pogosto ukvarjali s katerim od vzdržljivostnih športov.

Nordijska hoja ima številne koristi oziroma prednosti. Opisal bi jo kot preposto tehniko, ki jo lahko izvajamo skozi celo leto, na svežem zraku in jo zaradi prepostosti hitro obvaldamo ter ne zahteva zapletene ter drage opreme. 

Prednosti nordijske hoje:

  • odlična vadba za oblikovanje lepe postave
  • pri gibanju ni sunkovitih gibov, zato je možnost poškodb zelo majhna
  • z nordijsko hojo se izboljša vzorec hoje, saj koraki postanejo aktivnejši in daljši, nihanje rok je izrazitejše, vse to pa prispeva k pokončnejši drži telesa
  • primerna je za vse starostne kategorije
  • primerna je tudi za tiste, ki bi si želeli izgubiti kakšen kilogram ali dva

O prednostih je bilo že ogromno napisanega, zato bi se malo bolj posvetil uporabnosti predvsem v športni vadbi. Za to je najbolj uporaben NORDIJSKI TEK, ki velja za eno najintenzivnejših vadb, saj pri tem uporabljamo kar do 90% vseh mišic v telesu. Kljub temu, je tehnika preprosta in se jo da hitro osvojiti, zelo hitro vadba postane intenzivna. Omeniti velja, da se poraba kisika pri nordijskem teku poveča kar za 25-30%, kar je s klasično tekaško vadbo zelo težko izvedljivo.

Tehnika nordijske hoje je na las podobna klasični tehniki teka na smučeh, ki pa velja za eno izmed najbolj zdravih oblik gibanja na svetu (odličen prikaz tehnike je na spodnji povezavi): https:// www.youtube.com/watch?v=9nOud-C9Hrs

PREDLOG ZA IZVEDBO TRENINGA

Sam prihajam iz biatlona, kjer smo izvajali tako imenovane kros-pohode. Kar pomeni kombinacijo teka in hoje s palicami in brez palic. Po ravnini se seveda teče, saj je tempo prehiter, da bi lahko učinkovito vključili palice. Ko se teren začne vzpenjati, se teku doda uporaba palic, kar nam pomaga ohranjati pokončno držo telesa, zagotavlja večji izkoristek moči, ter s tem hitrejši vzpon na cilj. Pri najbolj strmih vzponih, ko tek ni več mogoč, preidemo v hojo s palicam – nordijsko hojo. To je bil primer najzahtevnejše oblike treninga.

Trening poenostavimo s sprehodom čez ravnino ali majhno naklonino.
Predlagam kar park Tivoli, kjer lahko popoldanskemu sprehodu dodamo palice in jih pri vzponih na Rožnik uporabimo v pravilni tehniki nordijske hoje.

Nordijska hoja je idealna tako za rekreativce začetnike, kot za dolgoletne tekače, saj se za izvajanje ne potrebuje posebne opreme. Izvajamo jo lahko ne glede na letni čas, možnost poškodb pa je izredno majhna. Ta vrsta športa je primerna za vse, ki so željni popestriti vsakodnevni sprehod, za tiste, ki so šport postavili na stranski tir, pa bi se z njim vseeno želeli ukvarjati pa tudi za tiste, ki bi se radi znebili kakšnega odvečnega kilograma.

Pri nordijski hoji ni nobenih omejitev, saj si sami določamo tempo, dolžino in teren po katerem bomo hodili.

Skupaj z ekipo Pulz športa vam želimo, da nordijska hoja postane vaša najljubša pomladanska športna aktivnost.

Prijavi se na vadbo teka!

Pridruži se Pulz športu in zateci po ljubljanskih parkih 1x, 2x ali 3x tedensko v majhni skupini, kjer se lahko izkušen trener posveti vsakemu posebej.

PRVI TRENING JE BREZPLAČEN!

Termin *
Plačati želim *
reCAPTCHA

Podari športni darilni bon

 


Prijavi se na Pulzove e-novice

Zaupaj nam svoj e-poštni naslov in bodi vedno na tekočem. Prejmi obvestila o dogodkih, novostih, …

Naši partnerji in stranke