Preživimo prosti čas na svežem zraku!

Preživimo prosti čas na svežem zraku!

 

Koliko časa dnevno preživite zunaj na svežem zraku? Redki posamezniki bi lahko na to vprašanje odgovrili, da zunaj preživijo toliko časa kot med štirimi stenami. Številni dejavniki vplivajo na to, da smo nekako pozabili na dejstvo, da človek je del narave in narava je naš dom. Živimo v času, ko nam dolgi delavniki in informacijskokomunikacijska tehnologija (IKT) narekujeta stresen in hiter tempo življenja. Tudi po 8 in več ur preživimo zaprti v pisarnah, dnevnih sobah, skladiščih itd. Čas je, da uravnotežimo svoj vsakdanjik in omogočimo telesu tisto, kar potrebuje (telesno aktivnost, sprostitev, svež zrak,…). Izkoristimo del dneva za aktivnosti, ki jih lahko izvajamo na prostem. Po priporočilih Svetovne zdravstvene ogranizacije (WHO) mora odrasel človek za ohranitev telesnega fitnesa tedensko 150 min nameniti aerobni vadbi nizke do srednje intenzivnosti ali 75 min aerobni vadbi srednje do višje intenzivnosti. Za izboljšanje telesnega fitnesa pa se te številke skoraj podvojijo in sicer na 300 min aerobne vadbe nizke do srednje intenzivnosti tedensko ali 150 min aerobne vadbe srednje do višje intenzivnosti tedensko (“Physical activity and adults”, b.d.).

Preživljanje prostega časa zunaj blagodejno vpliva na celo telo. Sončni žarki bodo poskrbeli, da se bo v vašem telesu tvoril vitamin D3, ki pomembno vpliva na naš imunski sistem, normalno delovanje mišičnih in živčnih celic, zmanjšuje razvoj avtoimunih bolezni in pomaga uravnavati krvni pritisk. Poleg sonca je tudi svež zrak ključnega pomena za dobro počutje. Zrak v zaprtih prostorih se hitro iztroši, postane suh. V naravi se tako izognete vsemu, kar bi dodatno obremenilo vaša dihala (fin prah, agresivne snovi v čistilih, umetne dišave, osvežilci zraka, cigrateni dim). Narava je prav tako vir miru in tišine. Ste vedeli, da se takih trenutkih rodijo najboljše ideje/ rešitve?!

*telesni fitnes: stanje zdravja in splošnega blagostanja

Kaj vse lahko počnemo v naravi?

V naravi lahko izvajamo veliko dejavnosti od vrtnarjenja, lova, ribolova, fotografiranja, risanja, pisanja dnevnika, meditacije in najrazličnejše športne aktovnosti.

Za vas smo pripravili kratek pregled zanimivih športnih aktivnosti ter skritih kotičkov v Ljubljani in okolici na katere morda v tem času niste pomislili.

Ljubljani in okolici se nahaja kar nekaj skritih kotičkov, kjer lahko aktivno preživljate svoj prosti čas. Ste vedeli, da je na območju Ljubljane in njene okolice urejenih več kot 20 fitnesov na prostem in 7 trim stez z trim otoki, ter številne druge poti namenjene rekreaciji (Pot spominov in tovarištva, hrib Rožnik, park Tivoli itd.)? Lokacije fitnesov na prostem si lahko ogledate na povezavi: https://www.ljubljana.si/sl/moja-ljubljana/ljubljana-zate/pregled-vseh-projektov/?themegroupid=43

Lokacije trim stez, kjer lahko opravite daljši sprehod, tekaško vadbo ali vadbo za moč so sledeče: trim steza v Mostecu ob Večni poti (osvetljena), trim steza v Tivoliju, trim steza na Grajskem griču, trim steza v Murglah, trimsteza v bližini Žal, trim steza ob Koseškem bajerju (Blažič, 2016). Poleg naštetih športnih aktivnosti priporočamo še pohodništvo (v okolici Ljubljane med manj obljudene poti spadajo Toško čelo, Katarina nad Medvodami, Koreno nad Horjulom, Kurešček, Mali Lipoglav, Janče in Orle), kolesarjenje, v višje ležečih predelih pa tudi krpljanje in tek na smučeh (“Športna rekreacija za odrasle”, b.d.).

 

 

Članek je za vas pripravila:

 

 

 

 

 

 

 

Alja Cestnik, trenerka in vaditeljica plavanja

 

Viri in literatura:

– Blažič, L. (2016). Uporaba trim otokov v pomerjavi s trim stezami kot urbani fitnes. Diplomsko delo. Fakulteta za šport. Univerza v Ljubljani.
– Športna rekreacija za odrasle. (b.d.). Mestna občina Ljubljana. Pridobljeno s https://www.ljubljana.si/sl/moja-ljubljana/sport-vljubljani/mednarodno-sodelovanje-2/sportna-rekreacija-za-odrasle/
– World Helath Organization, (b.d.). Physical Activity and Adults. Pridobljeno s https://www.who.int/dietphysicalactivity/ factsheet_adults/en/

 

 

Prijavi se na vadbo teka!

Pridruži se Pulz športu in zateci po ljubljanskih parkih 1x, 2x ali 3x tedensko v majhni skupini, kjer se lahko izkušen trener posveti vsakemu posebej.

PRVI TRENING JE BREZPLAČEN!

Termin *
Pulzovo vadbo (tek, plavanje) že obiskujem *
reCAPTCHA

Podari športni darilni bon

 


Prijavi se na Pulzove e-novice

Zaupaj nam svoj e-poštni naslov in bodi vedno na tekočem. Prejmi obvestila o dogodkih, novostih, …

Naši partnerji in stranke