Tek pozimi

Zadnje čase me veliko ljudi sprašuje, če je tek pozimi priporočljiv, kako se obleči  in kako trenirati v zimskem obdobju. Pa poglejmo kaj prinaša zima in na kaj moramo biti pozorni, ko se odpravimo iz svojega toplega naslonjača, na sibirski veter in sneg. :)


POSTOPNOST

Pomembno je, da telo postopoma prilagodimo hladnejšemu zraku! S tekom je priporočljivo začeti že pred zimo, saj se s postopnim zniževanjem temperature zraka, tudi telo in pljuča počasi prilagajajo na hladnejši zrak. Če pričnemo s treningi sredi zime, je potrebno začeti v počasnem tempu in ga tekom treningov počasi dvigovati. Izogibamo se napornejšim treningom kot so šprinti in intervali, pri katerih imamo visoko frekvenco dihanja. Zrak se v takšnih primerih namreč nima časa segreti na poti v pljuča.

POZOR! Tu govorimo o dneh, ko je temperatura krepko pod ničlo (-5°C in nižje), kar se v Ljubljani redkokdaj zgodi.

OBLAČIMO SE V PLASTEH

Oblačimo se po pravilu “čebule“. Začnite s tankim oblačilom iz sintetičnega materiala, ki omogoča “dihanje kože“ in prehajanje vlage v zunanje okolje. Nadaljujte z oblačilom, ki vas bo ščitilo pred vetrom in padavinami in če se leda, naj prav tako omogoča izparevanje vlage in uhajanje toplote ven iz telesa. Tako preprečimo pregrevanje ali podhladitev telesa med vadbo. V primeru hujšega mraza (-5°C in manj), lahko oblečemo še srednje oblačilo (flis).

Ne pretiravamo! Večina ljudi pretirava, in se obleče pretoplo. Tako pride to pregrevanja telesa in posledično slabše zmogljivosti!

POZOR! Izogibamo se bombažnim oblačilom saj zadržujejo vlago. Posledica je, da postanemo mokri, kar lahko pripelje do podhladitve

ZAŠČITIMO NOGE, ROKE & GLAVO

Več kot 30 % telesne toplote, se izgubi preko rok in nog. V blagih zimskih dneh priporočam, da nosite tanjše rokavice.

Ker se veliko toplote izgubi tudi preko glave, je pokrivalo za glavo zelo pomembno. S pokrivalom omogočimo, da telo toploto zadrži v telesu in jo porabi za ostale, vitalne predele telesa, ki aktivno sodelujejo pri teku.

Kar zadeva obutev, je priporočljivo, da nosimo superge, ki imajo malce več profila na podplatu in se tako izognemo morebitnim padcem zaradi zdrsa.

BODITE VIDNI

Ker so dnevi krajši, se velikokrat zgodi, da tečemo v temi, zato je pomembno, da imamo naglavno lučko in kakšne odsevnike na oblačilih (večina tekaških oblačil jih že ima), da smo bolje vidni.

Pozimi ne tečem ker, hmmm… se bojim polarnih medvedov! :)
medo

 

Ne iščite izgovorov, odpravite se v naravo!

Ker vem, da je v zimskih dneh težje zbrati motivacijo za tek vam priporočam, da se na tek odpravite s prijateljem. Dogovorite se za dan in uro in se tega držite!

Seveda ste lepo vabljeni, da se pridružite tudi naši tekaški skupini, kjer rade volje poskrbimo za vašo motivacijo! :)

Ne pozabite, tek je izvrsten način rekreacije tudi pozimi. Tek v snegu je prav posebno doživetje, ki ga morate preizkusiti!

www.treningteka.com

Prijavi se na vadbo teka!

Pridruži se Pulz športu in zateci po ljubljanskih parkih 1x, 2x ali 3x tedensko v majhni skupini, kjer se lahko izkušen trener posveti vsakemu posebej.

PRVI TRENING JE BREZPLAČEN!

Termin *
Pulzovo vadbo (tek, plavanje) že obiskujem *
reCAPTCHA

Podari športni darilni bon

 


Prijavi se na Pulzove e-novice

Zaupaj nam svoj e-poštni naslov in bodi vedno na tekočem. Prejmi obvestila o dogodkih, novostih, …

Naši partnerji in stranke